Train je brein in de goeie dingen.

Zorg dat je regelmatig wordt geconfronteerd met de dingen waar je blij van wordt of die je graag wilt ontwikkelen. Het zal steeds makkelijker worden en na een poos is het een automatisme. Start vandaag.

Doe wat je wilt.

Is er iets dat je graag wilt? Ga het doen! Gun je brein de tijd om het te ontwikkelen. Deel het op in kleine stapjes. Wil je een beter geheugen? Kies een leuk geheugen-trainspel en speel het! Wil je ukelele spelen? Oefen elke dag 20 minuten. Wil je genieten van gezond eten? Maak elke dag iets gezonds en ga ervoor zitten om het op te eten.

Benoem elke dag 3 dingen waarvoor je dankbaar bent.

Doe het op een vast moment. Bijvoorbeeld onderweg van werk naar huis, ’s avonds aan de eettafel, of direct na het opstaan. Je brein ontwikkelt de gevoeligheid voor goeie dingen. En na een poos zullen je gedachten zich automatisch richten op de goeie dingen, direct na het opstaan.

Maak een moodboard.

Prik op een prikboard allerlei dingen waar je blij van wordt. Vrolijke plaatjes, lieve briefjes, een verstuurde ansichtkaart. Hang het moodboard in je gang. Steeds als je binnenkomt herinner je je de fijne beelden, momenten of associaties.

Heb je een slechte gewoonte? Wees blij!

Gebruik het aangelegde netwerk om je te herinneren aan je nieuwe doel. Wil je bijvoorbeeld graag meer complimenten geven en ben je verslaafd aan Candy-crush? Ideaal! Elke keer als je candy-crush wilt gaan spelen, zeg je tegen je brein: Bedankt voor de tip! En je geeft iemand die in de buurt is een compliment.  Zo gebruik je aangelegde verbindingen voor een nieuw doel.

Meer weten?

Lees ‘Ik wil iets van jou, jij wilt iets van mij.’ Margriet Sitskorn weet er alles van!

 

 

Geen Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Please type the characters of this captcha image in the input box

Typ de letters van de captcha over in het invoerveld